(English translation below)
De komende weken posten studenten landschapsarchitectuur van de Wageningen Universiteit hier hun werk van hun tweede ontwerpstudio. Deze blog is een digitale verzameling van het werk met discussie, links, plaatjes, en portfolio's.

In de rechter kolom vindt u onder het kopje 'OPGAVE' de opdracht die de studenten de komende weken uitvoeren.
Voor de PDF files van de gepubliceerde Landschaps Ontwikkelings Plannen verwijzen wij u naar deze link.

During the coming period, this blog is used as a publication platform made by students of the study Landscape Architecture (Wageningen University, The Netherlands).
This blog contains a summary of discussion, impressions and portfolios made during this second landscape design studio. If possible, an english translation is made as well.

woensdag 2 juni 2010

Voortgang voor Nicole


Hoi Nicole,


Bij deze mijn voortgang.

Het is geen "mooie" poster, maar hopelijk wel enigszins wel duidelijk.
Het idee waar ik mee door wil is het creƫren van een "stadspark".
Hier hadden we het dinsdag? ook al een beetje over gehad.
ik wil vooral de randen zichtbaar maken door het gebruiken van verschillende hoogtes en dieptepunten... Parkeren moet verplaatst worden en niet langer op de bastions.
Verder vind ik de weg "plantsoen" aan de noordzijde van Wageningen ook heel storend.
Alle wegen binnen de grachten zijn beklinkerd maar de enige wegen die niet beklinkerd zijn, zijn de wegen langs het plantsoen en het Emmapark. Terwijl de rest wel beklinkerd is, alhoewel er hier en daar ook wel het nodige aangepast/ gerenoveerd mag worden.
Daarbij lijkt het idee om het arboretum te verplaatsen naar het centrum van Wageningen mij ook een erg leuk idee! Zo wordt de identiteit van Wageningen versterkt, en blijft toch nog een stukje Wageningse "kennis" in de binnenstad. In plaats van de hele universiteit buiten de stad te leggen.
Tot slot wil ik het water in de singels schoner hebben. Het moet een plek zijn waar iedereen heerlijk kan spelen en niet bang hoeft te zijn ziek te worden van het water. een groot park voor iedereen.
Misschien klinkt dit iets te "romantisch" daarom wil ik er ook een moderne draai aangeven..
Het moet geen engels landschapspark worden. Ik wil iets anders dan anders..
Daar ben ik dus nog niet helemaal over uit. Het congrescentrum ligt trouwens ook in de weg.
Ik heb dus nog genoeg te doen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten